Tietoisuuskampanjat

Tietoisuuskampanjat ovat merkittävä apukeino suolistosairausymmärryksen lisäämiseksi. Viestimme aktiivisesti suolistosairauksista, jotta tietoisuus niiden oireista ja vaikutuksista elämään kasvaisi niin sairastuneiden, heidän läheistensä kuin suuren yleisön mielessä.

Vuosittain viestimme tulehduksellisista suolistosairauksista Maailman IBD-päivänä 19.5. ja IBD-viikolla 1.-7.12. Tietoisuuskampanjoja toteutetaan yleensä yhteistyössä yhteistyökumppaniemme kanssa.

Harvinaisten sairauksien päivää vietetään helmikuun viimeisenä päivänä. Tällöin nostamme esiin kloridiripulia sekä synnynnäistä lyhytsuolisyndroomaa. Huhtikuussa on IBS-kuukausi, ja noin puolivälissä vietetään myös mikroskooppisen koliitin viikkoa. Lokakuun alkupuolella on divertikuloosiviikko.

Suoli suorana -podcastin lähetyksissä sairastuneet kertovat kokemuksiaan. Podcast-sarja toteutettiin yhteistyössä Takeda Oy:n kanssa.