Narsisseja.

IBD-viikko näkyi ja kuului somessa, radiossa ja julkisilla paikoilla

Vuonna 2020 IBD-viikon teemana olivat suolistosairaudet ja työ. Viikko ja sen teema näkyivät sosiaalisessa mediassa ja muilla digitaalisilla kanavilla ennätyksellisen vahvasti. IBD-viikolla toteutettiin myös #suolihuolia-kampanja. Facebookin ja Instagramin luonnollisia ja maksullisia julkaisuja katseltiin viikon aikana yhteensä noin 1,2 miljoonaa kertaa, ja ne tavoittivat yhteensä yli 700 000 some-tiliä. Erityisesti Instagramissa useat kymmenet ihmiset innostuivat jakamaan omia tarinaansa siitä, mitä he pystyvät tekemään työkseen ”IBD:stä huolimatta”.

Työelämän joustot -aiheinen radiokampanja tavoitti noin 1,28 miljoonaa henkilöä, ja lisäksi opiskelijoille kohdennettiin aiheesta omaa mainontaa. IBD-viikolla pyöri myös yhteistyökumppanimme tv-mainos MTV:llä. Koronapandemian kiihtymis- ja leviämisvaiheen paineista huolimatta media julkaisi toistakymmentä artikkelia ja tv-juttua työelämäteemasta tai suolistosairauksista.

Julkisilla paikoilla viikko näkyi jälleen niin, että tunnettuja rakennuksia valaistiin violetiksi. Mukana valaisuissa olivat: Särkänniemen Näsinneula, Helsingin kaupunginteatteri, Lappeenrannan kaupungintalo, Turun kaupungin Kirjastosilta, Kaarinan kaupungin Kaarina-talo, Kuopion Matkus Shopping Centre, Järvenpään Kolmisointu ja Espoon MSD:n toimisto.

Lisäksi näyimme IBD-viikolla TAYS:ssa, jossa vietettiin myös uuden IBD-keskuksen avajaisia.

Kaikki tämä onnistui jäsenistömme ja yhteistyökumppaniemme tuella. IBD-viikkoa tukivat vuonna 2020 AbbVie, Coloplast oy, Ferring Pharmaceuticals, Medans oy, Pfizer, Takeda sekä Tillotts Pharma.

Vuoden 2020 IBD-viikon tiedotteen voit lukea täältä >>
Kaikki vuoden 2020 mediaosumat voit lukea täältä >>