Keskellä lukee: IBD-viikko 1.-7.12.2022. Reunoissa violetilla taustalla valkoiset silhuetit eri-ikäisistä ihmishahmoista.

IBD-viikko 2021 lähestyy

IBD-viikkoa vietetään vuosittain 1. – 7.12. IBD-viikolla tuodaan tänä vuonna esille tulehduksellisia suolistosairauksia (IBD) ja avoimuuden merkitystä sairastuneiden hyvinvoinnin kannalta.

Tänä vuonna IBD-viikon kampanja näkyy sosiaalisen median ja violetilla valaistujen julkisten kohteiden lisäksi Tampereen raitiovaunuissa ja Helsingissä metroissa. Ratikassa ja metrossa näytetään 10 sekunnin videoita, joissa herätellään matkustajia siihen, että noin yksi sadasta suomalaisesta sairastaa IBD:tä. Videoilla tuodaan myös esiin IBDn oireita ja kannustetaan ottamaan ne rohkeasti puheeksi.

Lisäksi tarjoamme medialle IBD:tä sairastavien kokemustarinoita. Kun yleinen tietoisuus suolistosairauksista ja niiden erilaisista oireista lisääntyy, se auttaa myös muita ihmisiä ymmärtämään ja tukemaan sairastuneita.

IBD-viikon kampanja toteutetaan osittain yhteistyössä Takeda Oy:n ja Pfizer Oy:n kanssa.

Lue lisää IBD-viikon sivulta.